Digitális értékesítés - Mik a trendek a digitális marketingben és salesben itthon és nemzetközi piacon? - Fónai Imre (KH Bank), Juhász Judit (Magyar Takarékszövetkezeti Bank), Oláh Gábor (Raiffeisen Bank), Moderátor: Imre Zsombor (InVendor)
Oláh Gábor (Raiffeisen Bank)
Digital marketing Sales trendek
A trendeket 3 fő tényező/szereplő drive-olja:
Technológia, új innovációk, fejlesztések
Ügyfelek
Szolgáltató cégek
Főbb driverek az ügyfelek részéről:
Divat ⇨ „mindenki facebook-ozik”
Kényelem (lustaság) ⇨ „az otthonomban a karosszékemből szeretném intézni az ügyeimet” akár hétvégén is, vagy este munka után
Egyszerűség ⇨ Nem akarnak bonyolult folyamatokat megtanulni, bajlódni
Türelmetlenség⇨ több információ, rövidebb idő alatt
Rohanó világ ⇨ Egyre kevesebb idő ⇨ gyors információhoz, termékhez jutási igény
Alapvető céljai a cégeknek digitális marketing sales-sel:
Költségcsökkentés (automatizáció – élőmunka ráfordítás csökkentése, önkiszolgáló felületek, kommunikációs költségek, jobb célzás stb.)
Felgyorsítani a sales/ igénylési folyamatokat (gyorsabb reagálási idő: TTM, TTY, TTC)
Elérni azon szegmenseket, akiket a fizikai csatornákon nehezen vagy egyáltalán nem lehet
Szolgáltatások elérhetőségének a kiterjesztése (digitális 7x24 vs. 8x5 a fiókhálózatban) nagyobb ügyfélkör elérése céljából
„ha a hegy nem megy mohamedhez, mohamed megy a hegyhez…..”
A digitális ügyfélkapcsolatnak 2 fő platformja van:
Növeljük a forgalmat a saját digitális/online média felületeinken (weboldal, Internetbank, Mobilbank stb.)
Menjünk oda, ahol az ügyfeleink az idejüket töltik (social media, social mess. apps))
Alapvető cél a forgalom növelése a saját (média) felületeinken.
Nagyobb forgalom ⇨ több látogató ⇨nagyobb üzenet eljutási arány ⇨nagyobb, hatékonyabb, olcsóbb lead konverzió (customer engagement strategy)
Digital marketing & sales trends:
Artificial intelligence
ügyfél viselkedés elemzés (pl.: social platformokon, web oldalakon)
chat bots a social messaging appokon (Viber, messenger, Whatsapp stb.) termék ajánlás, ügyfél kiszolgálás
Perszonalizáció (tartalom, termékek, ajánlatok, kommunikáció stb.), eseményvezérelt ajánlatok
meglévő ügyfelek adatainak az integrálása az online /digitális felületekről gyűjtött információkkal ⇨ DMP-k használata ⇨ Big data menedzsment
marketing automatizációs eszközök alkalmazása
Video kontent marketin (YouTube, facebook, Instagram, LinkedIn stb.)
Influencer marketing
Visual search (Google)
Voice based search (pl.: Alexa, Siri, Cortana)
Programmatic advertising (pontosabb célcsoport képzés, real time bidding)
Egyre szofisztikáltabb mérési rendszerek (Siker kulcsa a folyamatos tesztelés mérés, beavatkozás!)
Sale (online felületeken, IB, MB alkalmazásokon)
Remote, online elérhetősége a folyamatoknak (pl.: online WebShop, online +Video, Mobil app)
Egyszerű regisztráció, könnyű azonosítás (pl.: fingerprint, faceid),
Biztonságos adat-, megrendelés kezelés
Termék összehasonlíthatóság, kalkulátorok, termék konfigurátorok
Egyszerű átlátható információk a vásárlási folyamtokról a termékek jellemzőiről
Folyamatos információ a megrendelésről adott esetben a kiszállítás állapotáról
Egyszerű, elterjedt fizetési megoldások (kártyás fizetés, azonnali utalás