Fintech Summit

Digitális értékesítés  - Mik a trendek a digitális marketingben és salesben itthon és nemzetközi piacon? - Fónai Imre (KH Bank), Juhász Judit (Magyar Takarékszövetkezeti Bank), Oláh Gábor (Raiffeisen Bank), Moderátor: Imre Zsombor (InVendor)

Oláh Gábor (Raiffeisen Bank)

Digital marketing Sales trendek

A trendeket 3 fő tényező/szereplő drive-olja:

  1. Technológia, új innovációk, fejlesztések

  2. Ügyfelek

  3. Szolgáltató cégek

Főbb driverek az ügyfelek részéről:

  • Divat ⇨ „mindenki facebook-ozik”

  • Kényelem (lustaság) ⇨ „az otthonomban a karosszékemből szeretném intézni az ügyeimet” akár hétvégén is, vagy este munka után

  • Egyszerűség ⇨ Nem akarnak bonyolult folyamatokat megtanulni, bajlódni

  • Türelmetlenség⇨ több információ, rövidebb idő alatt

  • Rohanó világ ⇨ Egyre kevesebb idő ⇨ gyors információhoz, termékhez jutási igény

Alapvető céljai a cégeknek digitális marketing sales-sel:

  • Költségcsökkentés (automatizáció – élőmunka ráfordítás csökkentése, önkiszolgáló felületek, kommunikációs költségek, jobb célzás stb.)

  • Felgyorsítani a sales/ igénylési folyamatokat (gyorsabb reagálási idő: TTM, TTY, TTC)

  • Elérni azon szegmenseket, akiket a fizikai csatornákon nehezen vagy egyáltalán nem lehet

  • Szolgáltatások elérhetőségének a kiterjesztése (digitális 7x24 vs. 8x5 a fiókhálózatban) nagyobb ügyfélkör elérése céljából

„ha a hegy nem megy mohamedhez, mohamed megy a hegyhez…..”

A digitális ügyfélkapcsolatnak 2 fő platformja van:

  1. Növeljük a forgalmat a saját digitális/online média felületeinken (weboldal, Internetbank, Mobilbank stb.)

  2. Menjünk oda, ahol az ügyfeleink az idejüket töltik (social media, social mess. apps))

Alapvető cél a forgalom növelése a saját (média) felületeinken.

Nagyobb forgalom ⇨ több látogató ⇨nagyobb üzenet eljutási arány ⇨nagyobb, hatékonyabb, olcsóbb lead konverzió (customer engagement strategy)

Digital marketing & sales trends:

  1. Artificial intelligence

    1. ügyfél viselkedés elemzés (pl.: social platformokon, web oldalakon)

    2. chat bots a social messaging appokon (Viber, messenger, Whatsapp stb.) termék ajánlás, ügyfél kiszolgálás

  2. Perszonalizáció (tartalom, termékek, ajánlatok, kommunikáció stb.), eseményvezérelt ajánlatok

    1. meglévő ügyfelek adatainak az integrálása az online /digitális felületekről gyűjtött információkkal ⇨ DMP-k használata ⇨ Big data menedzsment

    2. marketing automatizációs eszközök alkalmazása

  3. Video kontent marketin (YouTube, facebook, Instagram, LinkedIn stb.)

  4. Influencer marketing

  5. Visual search (Google)

  6. Voice based search (pl.: Alexa, Siri, Cortana)

  7. Programmatic advertising (pontosabb célcsoport képzés, real time bidding)

  8. Egyre szofisztikáltabb mérési rendszerek (Siker kulcsa a folyamatos tesztelés mérés, beavatkozás!)

Sale (online felületeken, IB, MB alkalmazásokon)

  1. Remote, online elérhetősége a folyamatoknak (pl.: online WebShop, online +Video, Mobil app)

  2. Egyszerű regisztráció, könnyű azonosítás (pl.: fingerprint, faceid),

  3. Biztonságos adat-, megrendelés kezelés

  4. Termék összehasonlíthatóság, kalkulátorok, termék konfigurátorok

  5. Egyszerű átlátható információk a vásárlási folyamtokról a termékek jellemzőiről

  6. Folyamatos információ a megrendelésről adott esetben a kiszállítás állapotáról

  7. Egyszerű, elterjedt fizetési megoldások (kártyás fizetés, azonnali utalás